Velkommen til Verdensdagen for psykisk helse

Torsdag 10. oktober markerer vi Verdensdagen for psykisk helse på Storflotta og Parken.

Lilla logo som viser en sommerfugl, og teksten Verdensdagen for psykisk helse - Klikk for stort bilde

Åfjord kommune vil torsdag 10. oktober kl. 10.00-14.00 stå med stand på Parken kjøpesenter på Årnes, og på Storflotta på Roan. Her vil det bli mulighet for kake, kaffe og en god prat.

Velkommen!

Årets kampanje av Verdensdagen for psykisk helse oppfordrer til å sette av 8 minutter hver dag til å ringe noen du bryr deg om. Forskning viser at det betyr mer for den psykiske helsa enn du tror.

#gi8minutter

En av tre under 44 år opplever at livet er lite meningsfullt. Å føle at du lever et meningsfullt liv er et grunnleggende behov og virker beskyttende under både livskriser og andre kriser. Forskning viser at vår viktigste og mest avgjørende kilde til mening er våre sosiale relasjoner.

Forskning viser at vår viktigste og mest avgjørende kilde til mening er våre sosiale relasjoner og at regelmessige, korte samtaler på telefonen har en større effekt på den psykiske helsa enn vi tror.

I år vil vi bidra til at flere finner støtte og mening i en urolig tid, gjennom å snakke mer sammen.

Vi trenger å snakke mer sammen!
#gi8minutter