Varsler oppstart av kommunal planstrategi for Åfjord kommune 2024-2027

Det faste planutvalget har vedtatt oppstart av arbeidet med kommunal planstrategi for Åfjord kommune. Strategien vil gjelde for inneværende kommunestyreperiode. Innspill til planstrategien kan sendes kommunen innen 23. juni 2024.

Det er nedfelt i plan- og bygningsloven at kommunestyret minst en gang i hver valgperiode, og senest innen ett år etter konstituering, skal utarbeide og vedta en kommunal planstrategi. Det er en strategi for planleggingen i kommunen, som skal angi hvilke planoppgaver kommunen skal prioritere i fireårsperioden.

I planstrategien, og i utarbeidelsen av den, vil kommunens strategiske valg i samfunnsutviklingen bli satt. Blant temaer som skal vurderes er langsiktig arealbruk, miljøutfordringer, sektorenes virksomhet og vurdering av kommunens planbehov i valgperioden.

Innspill

Eventuelle innspill må sendes skriftlig. De kan sendes på følgende måter:

Frist for å gi innspill er 23.06.2024.

Lenker

Protokoll fra behandlingen i planutvalget (PDF, 88 kB)