Kan du være en ressurs for et barn eller en ungdom på Fosen?

Det er behov for både besøkshjem, støttekontakt eller fosterhjem til barn. Meld deg gjerne opp på info-møte om temaet. Onsdag 25. september vil fosterhjemstjenesten også dele ut reflekser flere steder på Fosen.

Kommunal barneverntjeneste og Fosterhjemstjenesten i Bufetat inviter til info-møter om hvordan du kan bidra for barn i ditt nærområde. Noen barn kan ha behov for støttekontakt noen timer i uka, eller et besøkshjem. Andre barn har behov for fosterhjem i en kortere eller lengre periode.

Meld deg på informasjonsmøte ved å skanne QR-koden nederst til høyre i bildet nedenfor, eller ta kontakt på telefon 466 17 510. For mer informasjon, se fosterhjem.no/trondheim.

Refleksdagen

Onsdag 25. september arrangeres refleksdagen på Fosen. Fra morgenen av vil ansatte ved den kommunale barneverntjenesten og ansatte ved Fosterhjemstjenesten sammen stå og dele ut reflekser på bestemte steder der folk ferdes på vei til jobb.  De står i Åfjord sentrum, Rissa og Brekstad samt ferjesambandene Brekstad/Valset og Rørvik/Flakk. Forbipasserende får en refleks fra Fosterhjemstjenesten hvor det står "Bli noens lys i mørket"." Ta gjerne imot refleks, og tips gjerne andre om info-møtene og dette viktige temaet.

Bilde barn og ungdommer i ulike situasjoner. - Klikk for stort bilde