Søk økonomisk støtte fra ungdomsrådet

Ungdomsrådet har mulighet til å støtte tiltak som kan styrke oppvekstmiljøet til barn og unge opp til 20 år.  Både grupper, klasser, trinn, skoler, lag og foreninger kan søke om midler.

Søknader om økonomisk støtte kan sendes fortløpende. De vil i utgangspunktet behandles i det første møtet i ungdomsrådet, i etterkant av at vi har mottatt søknaden. Søknadsskjema ligger under Barn og skole i skjemaportalen vår, og heter "Ungdomsrådet - Økonomisk støtte":

Skjemaportal Åfjord kommune

Kriterier for tildeling

Det som er viktig å huske på om du/dere har tenkt å søke:

1. Barn og unge skal være med i arbeidet med planlegging og gjennomføring av tiltaket, gjerne være søknadsskrivere.

2. Tiltakene skal være av begrenset varighet og skal ikke brukes til ordinær drift.

3. Pengene kan brukes til mindre engangsinvesteringer, men skal ikke medføre at kommunen får utgifter med å drifte investeringen.

4. Pengene kan brukes til leie av instruktører til bestemte kurs eller aktivitetstiltak av begrenset varighet.

5. Hvis man ønsker å bruke midlene man søker om til utbedring av kommunal eiendom, må dette avklares med Åfjord kommune før gjennomføring (eks. badeplass, lekeplass og lignende).